·   +38(073) 029-09-01      +38(067) 377-38-27

Теорія розв’язання винахідницьких задач

ТРВЗ — теорія розв’язання винахідницьких завдань ефективно сприяє розвитку технічної творчості загалом і творчої особистості зокрема. Створена в 1946 р. ученим-дослідником, письменником-фантастом Генріхом Альтшуллером (1926—1998).

 

Технологію Альтшуллера протягом тривалого часу з успіхом використовували у роботі з дітьми на станціях юних техніків, де і з’явилася її друга частина — творча педагогіка, а згодом і новий розділ ТРВЗ — теорія розвитку творчої особистості. У 70—80-ті роки XX ст. ТРВЗ широко впроваджували в школах і училищах, а з 1987 р. — і в дитячих садках.

 

Нині ТРВЗ успішно розвивається в навчальних закладах України.

 

Мета ТРИЗ – не просто розвинути фантазію дітей, а навчити мислити системно, з розумінням, що відбувається. Дати в руки вчителям інструмент по конкретному практичному вихованню у дітей якостей творчої особистості, здатної розуміти єдність і протиріччя навколишнього світу, вирішувати свої маленькі проблеми.

 

Порівняльна характеристика звичайного і творчого мислення
Звичайне мислення Творче мислення
Тенденція до полегшення, спрощення вимог задачі  Тенденція до ускладнення вимог задачі
Тенденція до ухиляння від складних кроків Прагнення йти шляхом поглиблення   складності
 Уявлення про об’єкт нечітке, зосереджене на об’єкті-прототипі Уявлення про об’єкт чітке, спрямоване на пошук ідеального кінцевого варіанта
 Уявлення про об’єкт однобічне, поверхове Уявлення про об’єкт «об’ємне». Охоплює одночасно його підсистему й надсистему, до яких він належить
 Уявлення про об’єкт без бачення його розвитку Об’єкт бачиться в історичному розвитку: у минулому, сьогоденні й майбутньому, якщо буде збережена лінія розвитку
Уявлення про об’єкт «жорстке» Уявлення про об’єкт «пластичне», легко піддається змінам у просторі й часі
Пам’ять підказує близькі, а тому слабкі аналогії Пам’ять підказує далекі (а тому сильні) аналогії, причому запас інформації постійно поповнюється за рахунок добору принципів, прийомів
Бар’єр спеціалізації з часом стає все вищим Бар’єр спеціалізації постійно руйнується
Рівень управління мисленням не зростає Мислення стає все більш керованим: дослідник оцінює розвиток мислення, відхиляє невдалі варіанти, легко здійснює розумові експерименти
fbq('track', 'AddToCart');

Залиште ваші контакти і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом